GDPR - vi bryr oss om dina personuppgifter
Den 25 maj 2018 börjar GDPR (General Data Protection Regulation) att gälla i Sverige och resten av EU. För att du ska känna dig trygg med hur vi behandlar dina uppgifter vill vi berätta för dig vad som gäller.
All behandling av personuppgifter ska vara laglig, korrekt och ske på ett öppet sätt för den registrerade. Detta innebär bland annat att vi som förening ska ha stöd för vår behandling av uppgifterna, till exempel efter samtycke eller en intresseavvägning.
Om våra medlemmar har vi information som namn, telefonnummer och mailadress. Detta för att vi ska kunna nå er. Utöver detta har vi även uppgifter om ert företag som organisationsnummer och dess adress.
Vi minimera personuppgifterna så att de inte är för omfattande utan enbart innehåller det vi behöver. Vi har rutiner för att se till att uppgifterna är korrekta och uppdaterade – felaktiga uppgifter rättas eller raderas. Hör av er om ni vet att era uppgifter har ändrats.
När det gäller tillfälliga försäljare på våra olika marknader/mässor har vi information som namn, telefonnummer och mailadress. Detta för att vi ska kunna nå er när vi planerar nästa marknad/mässa då många försäljare önskar bli kontaktade inför varje event. Önskar ni att vi raderar era uppgifter kontaktar ni bara centrumledare@nynashamnscentrum så tas era uppgifter bort omedelbart.
Det är endast centrumledare, ekonomiansvarig och ordförande som har listan med medlemmar och försäljare.
När vi samlar in personuppgifter tex i samband med ett event för besökare och kunder anger vi ändamålet för insamlingen av uppgifterna och dessa kommer sedan inte användas för andra ändamål, utan slängs efter eventet slut.
Har du några frågor kan du alltid kontakta oss.
All behandling av personuppgifter ska vara laglig, korrekt och ske på ett öppet sätt för den registrerade. Detta innebär bland annat att vi som förening ska ha stöd för vår behandling av uppgifterna, till exempel efter samtycke eller en intresseavvägning.
Om våra medlemmar har vi information som namn, telefonnummer och mailadress. Detta för att vi ska kunna nå er. Utöver detta har vi även uppgifter om ert företag som organisationsnummer och dess adress.
Vi minimera personuppgifterna så att de inte är för omfattande utan enbart innehåller det vi behöver. Vi har rutiner för att se till att uppgifterna är korrekta och uppdaterade – felaktiga uppgifter rättas eller raderas. Hör av er om ni vet att era uppgifter har ändrats.
När det gäller tillfälliga försäljare på våra olika marknader/mässor har vi information som namn, telefonnummer och mailadress. Detta för att vi ska kunna nå er när vi planerar nästa marknad/mässa då många försäljare önskar bli kontaktade inför varje event. Önskar ni att vi raderar era uppgifter kontaktar ni bara centrumledare@nynashamnscentrum så tas era uppgifter bort omedelbart.
Det är endast centrumledare, ekonomiansvarig och ordförande som har listan med medlemmar och försäljare.
När vi samlar in personuppgifter tex i samband med ett event för besökare och kunder anger vi ändamålet för insamlingen av uppgifterna och dessa kommer sedan inte användas för andra ändamål, utan slängs efter eventet slut.
Har du några frågor kan du alltid kontakta oss.